
Support nodig? De realiteit is je redding!
Mijn naam is Marianne van der Meer en het is al ruim vijftien jaar geleden dat ik een A4-tje voor me had, waarop zes verschillende zinnen stonden die een aanvulling vanuit mijzelf vroegen. Die werkwijze maakte mij enorm nieuwsgierig! Het bleken zes zinnen te zijn van het werkblad ‘Oordeel-over-je-naaste’, van The Work van Byron Katie.
Als dit hulpverlening was... dan wilde ik daar meer van ervaren en leren! In 2007 nam ik voor het eerst deel aan een 9-daagse 'School for The Work with Byron Katie'.
De rijkdom van deze persoonlijke methode inspireert en verrast me nog steeds op veel niveaus. Met veel plezier nam/neem ik als deelnemer of staflid deel aan Schools en andere events met Byron Katie.
Binnen het voormalige 'Institute for The Work' (ITW) deed ik o.m. ik de door Byron Katie ontwikkelde opleiding in The Work en deed ik ervaring op in online begeleiding. Sinds de ITW-Conventie met Byron Katie in Los Angeles in 2017 ben ik 'Certified Facilitator of The Work of Byron Katie'.
Mijn naam is Marianne van der Meer en het is al ruim vijftien jaar geleden dat ik een A4-tje voor me had, waarop zes verschillende zinnen stonden die een aanvulling vanuit mijzelf vroegen. Die werkwijze maakte mij enorm nieuwsgierig! Het bleken zes zinnen te zijn van het werkblad ‘Oordeel-over-je-naaste’, van The Work van Byron Katie.
Als dit hulpverlening was... dan wilde ik daar meer van ervaren en leren! In 2007 nam ik voor het eerst deel aan een 9-daagse 'School for The Work with Byron Katie'.
De rijkdom van deze persoonlijke methode inspireert en verrast me nog steeds op veel niveaus. Met veel plezier nam/neem ik als deelnemer of staflid deel aan Schools en andere events met Byron Katie.
Binnen het voormalige 'Institute for The Work' (ITW) deed ik o.m. ik de door Byron Katie ontwikkelde opleiding in The Work en deed ik ervaring op in online begeleiding. Sinds de ITW-Conventie met Byron Katie in Los Angeles in 2017 ben ik 'Certified Facilitator of The Work of Byron Katie'.
In Relaties en realiteit:
jezelf begrijpen is geluk
Contextuele Therapie, 'Een Taal Erbij'.
Al verder onderzoekend, kwam ik in aanraking met de 'contextuele benadering' van Ivan Nagy. In deze specifieke, intergenerationele, systeem-benadering herkende ik het belang van de relationele ethiek en de verbinding met de relationele aspecten zoals ik eerder bij The Work gezien en ervaren had. En ze geeft er taal aan. Daarop volgde ik de vierjarige Post-hbo opleiding 'Contextuele Hulpverlening en Therapie'. En aansluitend de opleiding 'Een Taal Erbij', een non-verbale en beeldende contextuele methodiek, door Marleen Diekmann Schoemaker ontwikkeld in de tijd dat zij voor Artsen Zonder Grenzen werkte.
Verdieping.
Naast de opleidingen voor Facilitator voor The Work en Contextueel Therapeut VCW volgde ik masterclasses
en scholing in therapierichtingen: Provocatief, Oplossingsgericht, Emotionally Focused (Sue Johnson) en Systeem (Maurizio Andolfi); en in Familie en Bedrijfsopstellingen, Trauma - body & mind (Bessel van der Kolk, Licia Sky, Teacher Li Hongshi), Kunst, Ethiek, Ervaringsdeskundigheid in sociaal domein, Positieve Gezondheid, Positieve Psychologie en ACT beeldend.
En intervisie en supervisie houden me professioneel scherp.
Ik vind het leuk om uit deze verzameling technieken, methoden en vaardigheden te kunnen putten voor oefeningen die aspecten van The Work en het proces van zelf-leren en zelf-therapie faciliteren.
Guess what?
In mijn ervaring is The Work/Inquiry-based Stress Reduction de allesomvattende gezondheidstool voor lichaam en geest.
Test het voor jezelf!
Al verder onderzoekend, kwam ik in aanraking met de 'contextuele benadering' van Ivan Nagy. In deze specifieke, intergenerationele, systeem-benadering herkende ik het belang van de relationele ethiek en de verbinding met de relationele aspecten zoals ik eerder bij The Work gezien en ervaren had. En ze geeft er taal aan. Daarop volgde ik de vierjarige Post-hbo opleiding 'Contextuele Hulpverlening en Therapie'. En aansluitend de opleiding 'Een Taal Erbij', een non-verbale en beeldende contextuele methodiek, door Marleen Diekmann Schoemaker ontwikkeld in de tijd dat zij voor Artsen Zonder Grenzen werkte.
Verdieping.
Naast de opleidingen voor Facilitator voor The Work en Contextueel Therapeut VCW volgde ik masterclasses
en scholing in therapierichtingen: Provocatief, Oplossingsgericht, Emotionally Focused (Sue Johnson) en Systeem (Maurizio Andolfi); en in Familie en Bedrijfsopstellingen, Trauma - body & mind (Bessel van der Kolk, Licia Sky, Teacher Li Hongshi), Kunst, Ethiek, Ervaringsdeskundigheid in sociaal domein, Positieve Gezondheid, Positieve Psychologie en ACT beeldend.
En intervisie en supervisie houden me professioneel scherp.
Ik vind het leuk om uit deze verzameling technieken, methoden en vaardigheden te kunnen putten voor oefeningen die aspecten van The Work en het proces van zelf-leren en zelf-therapie faciliteren.
Guess what?
In mijn ervaring is The Work/Inquiry-based Stress Reduction de allesomvattende gezondheidstool voor lichaam en geest.
Test het voor jezelf!
een glimp van wat verborgen was, kan al positieve verandering in gang zetten
En vroeger?
Twintig jaar werkte ik met veel plezier in het onderwijs. Zo was ik groepsleerkracht op de School voor Schipperskinderen in Terneuzen en in het (voortgezet) speciaal onderwijs in Doetinchem.
Als gevolg van een post-whiplash syndroom na een auto-ongeluk stopte ik met mijn werk in het onderwijs.
Ik vond een aantal jaren veel voldoening en erkenning in schilderen, etsen en ander beeldend werk. Je ziet daar voorbeelden van op de website. In die periode deed ik ook vrijwilligerswerk bij Home-Start Achterhoek en bij Sensire Vrijwillig Maatschappelijk Werk. De jaren erna verschoof mijn aandacht volledig naar studie.
Ik heb een praktijkruimte in v/h De Kruisberg gevangenis in Doetinchem, met een voor mij mooie combi van kunst en faciliteren/begeleiden.
Naast mijn praktijk ben ik een van de vrijwilligers op de internationale Helpline van thework.com en bij The Work in 't Nederlands (TW!N).
Mij fascineert de onvermoede motivatie die achter zichtbaar gedrag schuil gaat;
en hoe een glimp van wat verborgen was al aanzet tot positieve verandering.
Twintig jaar werkte ik met veel plezier in het onderwijs. Zo was ik groepsleerkracht op de School voor Schipperskinderen in Terneuzen en in het (voortgezet) speciaal onderwijs in Doetinchem.
Als gevolg van een post-whiplash syndroom na een auto-ongeluk stopte ik met mijn werk in het onderwijs.
Ik vond een aantal jaren veel voldoening en erkenning in schilderen, etsen en ander beeldend werk. Je ziet daar voorbeelden van op de website. In die periode deed ik ook vrijwilligerswerk bij Home-Start Achterhoek en bij Sensire Vrijwillig Maatschappelijk Werk. De jaren erna verschoof mijn aandacht volledig naar studie.
Ik heb een praktijkruimte in v/h De Kruisberg gevangenis in Doetinchem, met een voor mij mooie combi van kunst en faciliteren/begeleiden.
Naast mijn praktijk ben ik een van de vrijwilligers op de internationale Helpline van thework.com en bij The Work in 't Nederlands (TW!N).
Mij fascineert de onvermoede motivatie die achter zichtbaar gedrag schuil gaat;
en hoe een glimp van wat verborgen was al aanzet tot positieve verandering.